Stratejik Plan

27.11.2012 3365

 

 

 

STRATEJİK PLAN YÖNETİM EKİBİ

 

HİDAYET ALTINIŞIK

OKUL MÜDÜRÜ 

 

ŞEFİK KÖMÜR

MÜDÜR YARDIMCISI

 

 

 

 

 

 

  

 

Okulun Görevleri

—Sosyal Görevleri

—Siyasal Görevleri

—Ekonomik Görevleri

 

            Sosyal Görevleri:

         İnsan haklarına saygılı, hak, ödev ve sorumluluklarını bilen, kendisini yetenek ve becerileri doğrultusunda geliştirilen, kendisi ve toplumla barışık, üreten, düşünen, değişimlere ayak uyduran,  gelişen teknolojiden yararlanan bireyler olmalarını sağlamak. Aynı dil, temel bilgi ve değer aktarımını sağlayarak sosyalleşmesini sağlamak.

 

 

Siyasal Görevleri:

        İçinde yaşadığı toplumun bir bireyi olarak yönetime katılma becerisini kazanmasını sağlamak.

 

Ekonomik Görevleri:

            Okulun fonksiyonlarından olan farklılaştırıcı yönü itibari ile bireylerinin meslek sahibi olmalarını sağlamak.

Okul olarak temel amacımız; öğrencilerimizin akademik başarılarını arttırmak ve onları bir üst öğrenim programına hazırlamaktır.

            Bütün bunları başarabilmek için de eğitim öğretim kadromuzun çaba ve destekleri ile velilerimizin işbirliğine ihtiyaç duymaktayız. Çünkü öğrenci davranışlarının değişmesinde ve olgunluk kazanmasında ailede verilen eğitim okuldan verilen eğitimden daha önemli bir yer tutmaktadır. Görevi öğrenciyi eğitmek olan öğretmenin hedefi aynı zamanda öğrencinin ailesi de olmalıdır. Nitelikli eğitimde aileler ile iletişim ve işbirliğinin önemli olduğunu düşünüyoruz. Bu amaçla okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri servisimiz öncülüğünde belirli aralıklarla veli toplantıları düzenliyoruz.

            Lise öğrencilerimizin gençlik çağı diye adlandırılan dönemi yaşadıklarının bilincindeyiz. Eğitimimizi öğrencilerimizin gelişim dönemlerine uygun ve bireysel farklılıklarını anlamaya çalışarak sürdürüyoruz. Okulda düzenlenen Sosyal etkinliklerin (tiyatro çalışmaları, folklar çalışmaları, satranç ve sportif aktivitelerin) öğrencilerimizin kendilerine güven duymalarında ve başarı duygusunun artmasında önemli olduğuna inanıyoruz.

             2011-2012 eğitim-öğretim yılında da Türk Milli Eğitiminin Temel İlkeleri doğrultusunda, çağdaş, bilimsel ve laik eğitimi benimsemiş Atatürk gençlerini yetiştirme çabamız sürmektedir.

 

PLANIN AMACI

Stratejik plan,  okulun gelişim hedeflerini belirleyen,  bu hedeflere ulaşmada  izlenecek yol/yöntemler ortaya koyan ve okula  vizyon kazandıran bir  plandır. Stratejik planlama ile okul “gelecekte  ne  yapacağını”  belirlemiş  olacaktır .  Bu özellikleri  ile  stratejik  plan,  yapılacak çalışmalara yön verecek ve önceliklerin saptanmasına yardımcı olacaktır.

Toplumların  şekillenmesinde  rol  oynayan  eğitim  kurumlarının  bir  bütünlük  ve beraberlik  içinde  geleceğe  dönük  öğrenci  yetiştirebilmeleri,  öğrencilerin  ve  toplumun beklentileri doğrultusunda  hareket etmeleri  ile mümkün olacaktır. Buradan  hareketle  Milli  Eğitim  Temel  Kanunu  çerçevesinde  5018  sayılı  Kamu  Malî Yönetimi  ve Kontrol Kanunu doğrultusunda paylaşımcı, şeffaf, işbirliğine dayalı, ölçülebilir ve değerlendirilebilir, planlı bir  çalışma sistemi geliştirecek stratejik plan hazırlamaktır.

 

2. Durum Analizi

2.1.Stratejik Plan Hazırlık Katılımı, Süreci ve Yöntemi:

ANTALYA ÇAĞLAYAN LİSESİ Stratejik Planı  (2010–2014), okul müdürlüğünce görevlendirilen çalışma ekibi tarafından ekip çalışması sonucunda hazırlanmıştır.

Stratejik Plan hazırlıkları okul müdürlüğünce görevlendirme yazısı ile başlamıştır. İlk bilgilendirme toplantısının bitiminde ekip çalışma ekibi tarafından Stratejik Plan çalışması için yapılması gereken analiz, veri ve bilgi toplama ve stratejik amaç ve hedeflerin belirlenmesi konularında zaman çizelgesiana süreçler hazırlanarak çalışma planı oluşturulmuştur. Durum analizi yapmak için öncelikle ANTALYA ÇAĞLAYAN LİSESİ’nin faaliyetlerini gerçekleştirdiği iç ve dış çevre incelenmiş ve değerlendirilmiştir. ANTALYA ÇAĞLAYAN LİSESİ’nin içyapısının analizine tarihinin ve faaliyet alanları ve kuruluş yasasının incelenmesiyle başlanmıştır. Böylece, ANTALYA ÇAĞLAYAN LİSESİ kuruluş amacı göz önüne alınarak okulun var oluş gerekçesini belirten bir misyon oluşturulmuştur.

İç Analiz Olarak: öncelikle iç analiz olarak okulun faaliyet alanları tespit edilmiş ve bu alanların analizi yapılmıştır.

-Dış Analiz Olarak: Öncelikle çevre analizinde eğitimdeki değişimleri (dünyadaki ve Türkiye’deki gelişmeler) ortaya konularak bunların ANTALYA ÇAĞLAYAN LİSESİ önümüzdeki süreçte nasıl etkileyeceği, MEB istatistikî verileri ışığında kalkınma planı ve makro politikalarla ilişkilendirilerek tartışılmıştır

Okul Kuruluş Şeması, ANTALYA ÇAĞLAYAN LİSESİ nin kurum şeması şekil-1’de görüleceği üzere okulistişare kurumu olarak okul gelişim ekibi ve öğretmenler kurulu bulunmaktadır. Bu kurulların işlevi okul ana politikasını oluşturacak danışma niteliğinde organlarıdır. 

Okulumuzun bir müdür başyardımcısı, dört müdür yardımcısı vardır. 

 

2.2. Okulun Hizmet Alanları,

Okulumuzun temel hizmet alanı eğitim-öğretimdir. Okulumuz, Türk Milli Eğitiminin temel amaçları ışığında Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğine göre öğrenci yetiştirmektedir.

Hizmet–1 Rehberlik Hizmetleri

  Bireysel Rehberlik

  Grup Rehberliği

  Müdahale Hizmetleri

  Program Geliştirme

  Araştırma

  Müşavirlik

  Profesyonel Gelişim

 

Hizmet–2 Sosyal Etkinlikler

  Halk oyunları

  Tiyatro                

  Satranç

  Şiir Drama

  Resim

 

 

Hizmet–3 Spor Etkinlikleri                                 

  Futbol (Erkek)

  Hentbol (Erkek)

  Hentbol (Kız)

  Atletizm

  Karate

 

Basketbol(Kız)                                                       

  Kros(Kız)               

  Bocce

  Plaj Futbol

  Batmington

  Masa Tenisi

  Güreş

  Voleybol

  Tekvando

Hizmet–4 İzcilik Etkinlikleri

 

 

A-    Faaliyet: Öğretim

Hizmet–1 Müfredatın işlenmesi

Hizmet–2 Sınav Hizmetleri

  ÖSS Deneme Sınavları

  Seviye Tespit Sınavları

  

Hizmet- 3 Proje çalışmaları

  • Kadın Dostu Kentler Projesi
  • Eğitim Her Engeli Aşar Projesi
  • Veli Gurur Mektubu
  • Kitap Dostu Projesi
  • Yarın Sizdeyiz Projesi
  • Ben Sevgi ve Barış Fidanıyım Projesi
  • Ben Doğa Fotoğrafçısıyım Projesi
  • Okul Hayat Olsun Projesi

 

Hizmet-4 Diğer Eğitim –Öğretim Çalışmaları

  • Yetiştirme Kursları  
  • Değerler Eğitimi
  • Psikoeğitim
  • OGOS
  • İLBAP
  • Ana-Baba Okulu

 

C-Faaliyet: Yönetim İşleri

Hizmet–1 Öğrenci işleri hizmeti

  Kayıt- Nakil işleri

  Devam-devamsızlık

  Sınıf geçme vb

Hizmet–2 Öğretmen işleri hizmeti

  Derece terfi

  Hizmet içi eğitim

  Özlükhaklar

2.3.OKUL/KURUMUN FİZİKİ ALTYAPISI-MEVCUT KAYNAKLARI

Fiziki Mekan

Var

Yok

Adedi

 

İhtiyaç

Açıklama

Müdür odası

        x

---

1

---

---

Müdür Yard. Odası

x

---

5

---

---

Öğretmenler Odası

x

---

2

---

---

Ders Araç Gereç Odası

x

---

1

---

---

Kütüphane

x

---

1

---

---

Rehberlik Servisi

x

---

12

---

---

Resim Odası

x

---

2

---

---

Müzik Odası

x

---

6

---

---

Beden Eğitimi Odası

x

---

1

---

---

Çok Amaçlı Salon

x

---

---

1

---

Ev Ekonomisi Odası

-

x

---

---

---

İş ve Teknik Atölyesi

 

-

x

1

---

---

Bilgisayar laboratuarı

x

---

            1

---

---

Yemekhane

-

x

1

---

---

Spor Salonu

x

---

1

var

 

Otopark

x

---

1

---

---

Spor Alanları

x

---

1

---

---

Kantin

x

---

1

---

---

Fen Bilgisi Laboratuarı

x

---

1

---

---

Arşiv

x

---

3

---

---

               

Okulumuz Antalya ilinin en eski liselerinden biri olup 13000 metrekare alan üzerine  kurulu bir okuldur.  İki bina ve kapalı spor salonu mevcuttur.

Okulumuz 52 derslik fizik, kimya ve biyoloji laboratuarları, 1 adet bilgi teknoloji sınıfı, okul kütüphanesi, kantin, spor odası, öğrenci giyinme-soyunma salonları, resim ve müzik atölyeleri, idari bölümler, 2 adet öğretmenler odası, sağlık odası, okul aile birliği odası, rehberlik ve danışmanlık odasından müteşekkildir.

2011–2012 eğitim-öğretim yılında 9. sınıflara 30 Şube açılmıştır. Bunun haricinde 10.sınıflar 18,

11. sınıflar 16 ,12. sınıflar 14 olmak üzere toplam 46 derslikte eğitim öğretimini sürdürmektedir.

Okulumuzda ikili öğretim yapılmaktadır.

Okulumuzun mülkiyeti il özel idaresine aittir. Okulda şehir cereyanı ve su şebekesi kullanılmakta olup ısınma, elektrik ve su giderleri bakanlığımızca karşılanmaktadır.

Okulumuzun bakım, onarım ve diğer ihtiyaçları okul aile birliği imkânlarıyla karşılanmaktadır.

Okul kantini işletmeci tarafından işletilip okul-öğrenci ihtiyacını karşılar niteliktedir.

Okulumuza ait web sitemiz bulunmaktadır. Web sitemiz (www.kepezcaglayanlisesi.k12.tr) Okulumuzdaki etkinlikler ve duyurular web sitemizde yer almaktadır.

Okulumuz milli ve manevi değerlere saygılı, Atatürk ilke ve inkılâplarını benimsemiş, çağdaş, demokratik, insan haklarına saygılı eğitim anlayışını önemseyen değerlere sahiptir.

2.4.OKULUN PAYDAŞLARI

 

 

OKULUN MEVCUT İDARECİ / ÖĞRETMEN DURUMU VE İHTİYAÇLAR

 

UNVAN/BRANŞ

NORM

MEVCUT

İHTİYAÇ

MÜDÜR

1

1

---

MÜDÜR BAŞYARDIMCISI

1

1

---

MÜDÜR YARDIMCISI

4

4

---

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

25

25

---

MATEMATİK

22

22

---

FİZİK

6

6

---

KİMYA

5

5

---

BİYOLOJİ

7

7

---

DİN KÜLTÜRÜ VE AH.BİL.

3

3

---

COĞRAFYA

9

9

---

İNGİLİZCE

10

10

---

FELSEFE

7

7

+2

BEDEN EĞİTİMİ

7

7

---

TARİH

10

10

---

RESİM

4

4

---

MÜZİK

3

3

---