STRATEJİK PLAN YÖNETİM EKİBİ |
||||
HİDAYET ALTINIŞIK OKUL MÜDÜRÜ |
||||
ŞEFİK KÖMÜR MÜDÜR YARDIMCISI |
||||
|
Okulun Görevleri
—Sosyal Görevleri
—Siyasal Görevleri
—Ekonomik Görevleri
Sosyal Görevleri:
İnsan haklarına saygılı, hak, ödev ve sorumluluklarını bilen, kendisini yetenek ve becerileri doğrultusunda geliştirilen, kendisi ve toplumla barışık, üreten, düşünen, değişimlere ayak uyduran, gelişen teknolojiden yararlanan bireyler olmalarını sağlamak. Aynı dil, temel bilgi ve değer aktarımını sağlayarak sosyalleşmesini sağlamak.
Siyasal Görevleri:
İçinde yaşadığı toplumun bir bireyi olarak yönetime katılma becerisini kazanmasını sağlamak.
Ekonomik Görevleri:
Okulun fonksiyonlarından olan farklılaştırıcı yönü itibari ile bireylerinin meslek sahibi olmalarını sağlamak.
Okul olarak temel amacımız; öğrencilerimizin akademik başarılarını arttırmak ve onları bir üst öğrenim programına hazırlamaktır.
Bütün bunları başarabilmek için de eğitim öğretim kadromuzun çaba ve destekleri ile velilerimizin işbirliğine ihtiyaç duymaktayız. Çünkü öğrenci davranışlarının değişmesinde ve olgunluk kazanmasında ailede verilen eğitim okuldan verilen eğitimden daha önemli bir yer tutmaktadır. Görevi öğrenciyi eğitmek olan öğretmenin hedefi aynı zamanda öğrencinin ailesi de olmalıdır. Nitelikli eğitimde aileler ile iletişim ve işbirliğinin önemli olduğunu düşünüyoruz. Bu amaçla okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri servisimiz öncülüğünde belirli aralıklarla veli toplantıları düzenliyoruz.
Lise öğrencilerimizin gençlik çağı diye adlandırılan dönemi yaşadıklarının bilincindeyiz. Eğitimimizi öğrencilerimizin gelişim dönemlerine uygun ve bireysel farklılıklarını anlamaya çalışarak sürdürüyoruz. Okulda düzenlenen Sosyal etkinliklerin (tiyatro çalışmaları, folklar çalışmaları, satranç ve sportif aktivitelerin) öğrencilerimizin kendilerine güven duymalarında ve başarı duygusunun artmasında önemli olduğuna inanıyoruz.
2011-2012 eğitim-öğretim yılında da Türk Milli Eğitiminin Temel İlkeleri doğrultusunda, çağdaş, bilimsel ve laik eğitimi benimsemiş Atatürk gençlerini yetiştirme çabamız sürmektedir.
PLANIN AMACI
Stratejik plan, okulun gelişim hedeflerini belirleyen, bu hedeflere ulaşmada izlenecek yol/yöntemler ortaya koyan ve okula vizyon kazandıran bir plandır. Stratejik planlama ile okul “gelecekte ne yapacağını” belirlemiş olacaktır . Bu özellikleri ile stratejik plan, yapılacak çalışmalara yön verecek ve önceliklerin saptanmasına yardımcı olacaktır.
Toplumların şekillenmesinde rol oynayan eğitim kurumlarının bir bütünlük ve beraberlik içinde geleceğe dönük öğrenci yetiştirebilmeleri, öğrencilerin ve toplumun beklentileri doğrultusunda hareket etmeleri ile mümkün olacaktır. Buradan hareketle Milli Eğitim Temel Kanunu çerçevesinde 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu doğrultusunda paylaşımcı, şeffaf, işbirliğine dayalı, ölçülebilir ve değerlendirilebilir, planlı bir çalışma sistemi geliştirecek stratejik plan hazırlamaktır.
2. Durum Analizi
2.1.Stratejik Plan Hazırlık Katılımı, Süreci ve Yöntemi:
ANTALYA ÇAĞLAYAN LİSESİ Stratejik Planı (2010–2014), okul müdürlüğünce görevlendirilen çalışma ekibi tarafından ekip çalışması sonucunda hazırlanmıştır.
Stratejik Plan hazırlıkları okul müdürlüğünce görevlendirme yazısı ile başlamıştır. İlk bilgilendirme toplantısının bitiminde ekip çalışma ekibi tarafından Stratejik Plan çalışması için yapılması gereken analiz, veri ve bilgi toplama ve stratejik amaç ve hedeflerin belirlenmesi konularında zaman çizelgesi, ana süreçler hazırlanarak çalışma planı oluşturulmuştur. Durum analizi yapmak için öncelikle ANTALYA ÇAĞLAYAN LİSESİ’nin faaliyetlerini gerçekleştirdiği iç ve dış çevre incelenmiş ve değerlendirilmiştir. ANTALYA ÇAĞLAYAN LİSESİ’nin içyapısının analizine tarihinin ve faaliyet alanları ve kuruluş yasasının incelenmesiyle başlanmıştır. Böylece, ANTALYA ÇAĞLAYAN LİSESİ kuruluş amacı göz önüne alınarak okulun var oluş gerekçesini belirten bir misyon oluşturulmuştur.
—İç Analiz Olarak: öncelikle iç analiz olarak okulun faaliyet alanları tespit edilmiş ve bu alanların analizi yapılmıştır.
-Dış Analiz Olarak: Öncelikle çevre analizinde eğitimdeki değişimleri (dünyadaki ve Türkiye’deki gelişmeler) ortaya konularak bunların ANTALYA ÇAĞLAYAN LİSESİ önümüzdeki süreçte nasıl etkileyeceği, MEB istatistikî verileri ışığında kalkınma planı ve makro politikalarla ilişkilendirilerek tartışılmıştır
Okul Kuruluş Şeması, ANTALYA ÇAĞLAYAN LİSESİ nin kurum şeması şekil-1’de görüleceği üzere okulistişare kurumu olarak okul gelişim ekibi ve öğretmenler kurulu bulunmaktadır. Bu kurulların işlevi okul ana politikasını oluşturacak danışma niteliğinde organlarıdır.
Okulumuzun bir müdür başyardımcısı, dört müdür yardımcısı vardır.
2.2. Okulun Hizmet Alanları,
Okulumuzun temel hizmet alanı eğitim-öğretimdir. Okulumuz, Türk Milli Eğitiminin temel amaçları ışığında Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğine göre öğrenci yetiştirmektedir.
Hizmet–1 Rehberlik Hizmetleri
Bireysel Rehberlik
Grup Rehberliği
Müdahale Hizmetleri
Program Geliştirme
Araştırma
Müşavirlik
Profesyonel Gelişim
Hizmet–2 Sosyal Etkinlikler
Halk oyunları
Tiyatro
Satranç
Şiir Drama
Resim
Hizmet–3 Spor Etkinlikleri
Futbol (Erkek)
Hentbol (Erkek)
Hentbol (Kız)
Atletizm
Karate
Basketbol(Kız)
Kros(Kız)
Bocce
Plaj Futbol
Batmington
Masa Tenisi
Güreş
Voleybol
Tekvando
Hizmet–4 İzcilik Etkinlikleri
A- Faaliyet: Öğretim
Hizmet–1 Müfredatın işlenmesi
Hizmet–2 Sınav Hizmetleri
ÖSS Deneme Sınavları
Seviye Tespit Sınavları
Hizmet- 3 Proje çalışmaları
Hizmet-4 Diğer Eğitim –Öğretim Çalışmaları
C-Faaliyet: Yönetim İşleri
Hizmet–1 Öğrenci işleri hizmeti
Kayıt- Nakil işleri
Devam-devamsızlık
Sınıf geçme vb
Hizmet–2 Öğretmen işleri hizmeti
Derece terfi
Hizmet içi eğitim
Özlükhaklar
2.3.OKUL/KURUMUN FİZİKİ ALTYAPISI-MEVCUT KAYNAKLARI |
|||||||
Fiziki Mekan |
Var |
Yok |
Adedi |
|
İhtiyaç |
Açıklama |
|
Müdür odası |
x |
--- |
1 |
--- |
--- |
||
Müdür Yard. Odası |
x |
--- |
5 |
--- |
--- |
||
Öğretmenler Odası |
x |
--- |
2 |
--- |
--- |
||
Ders Araç Gereç Odası |
x |
--- |
1 |
--- |
--- |
||
Kütüphane |
x |
--- |
1 |
--- |
--- |
||
Rehberlik Servisi |
x |
--- |
12 |
--- |
--- |
||
Resim Odası |
x |
--- |
2 |
--- |
--- |
||
Müzik Odası |
x |
--- |
6 |
--- |
--- |
||
Beden Eğitimi Odası |
x |
--- |
1 |
--- |
--- |
||
Çok Amaçlı Salon |
x |
--- |
--- |
1 |
--- |
||
Ev Ekonomisi Odası |
- |
x |
--- |
--- |
--- |
||
İş ve Teknik Atölyesi |
- |
x |
1 |
--- |
--- |
||
Bilgisayar laboratuarı |
x |
--- |
1 |
--- |
--- |
||
Yemekhane |
- |
x |
1 |
--- |
--- |
||
Spor Salonu |
x |
--- |
1 |
var |
|
||
Otopark |
x |
--- |
1 |
--- |
--- |
||
Spor Alanları |
x |
--- |
1 |
--- |
--- |
||
Kantin |
x |
--- |
1 |
--- |
--- |
||
Fen Bilgisi Laboratuarı |
x |
--- |
1 |
--- |
--- |
||
Arşiv |
x |
--- |
3 |
--- |
--- |
||
Okulumuz Antalya ilinin en eski liselerinden biri olup 13000 metrekare alan üzerine kurulu bir okuldur. İki bina ve kapalı spor salonu mevcuttur.
Okulumuz 52 derslik fizik, kimya ve biyoloji laboratuarları, 1 adet bilgi teknoloji sınıfı, okul kütüphanesi, kantin, spor odası, öğrenci giyinme-soyunma salonları, resim ve müzik atölyeleri, idari bölümler, 2 adet öğretmenler odası, sağlık odası, okul aile birliği odası, rehberlik ve danışmanlık odasından müteşekkildir.
2011–2012 eğitim-öğretim yılında 9. sınıflara 30 Şube açılmıştır. Bunun haricinde 10.sınıflar 18,
11. sınıflar 16 ,12. sınıflar 14 olmak üzere toplam 46 derslikte eğitim öğretimini sürdürmektedir.
Okulumuzda ikili öğretim yapılmaktadır.
Okulumuzun mülkiyeti il özel idaresine aittir. Okulda şehir cereyanı ve su şebekesi kullanılmakta olup ısınma, elektrik ve su giderleri bakanlığımızca karşılanmaktadır.
Okulumuzun bakım, onarım ve diğer ihtiyaçları okul aile birliği imkânlarıyla karşılanmaktadır.
Okul kantini işletmeci tarafından işletilip okul-öğrenci ihtiyacını karşılar niteliktedir.
Okulumuza ait web sitemiz bulunmaktadır. Web sitemiz (www.kepezcaglayanlisesi.k12.tr) Okulumuzdaki etkinlikler ve duyurular web sitemizde yer almaktadır.
Okulumuz milli ve manevi değerlere saygılı, Atatürk ilke ve inkılâplarını benimsemiş, çağdaş, demokratik, insan haklarına saygılı eğitim anlayışını önemseyen değerlere sahiptir.
2.4.OKULUN PAYDAŞLARI
OKULUN MEVCUT İDARECİ / ÖĞRETMEN DURUMU VE İHTİYAÇLAR
|
|||
UNVAN/BRANŞ |
NORM |
MEVCUT |
İHTİYAÇ |
MÜDÜR |
1 |
1 |
--- |
MÜDÜR BAŞYARDIMCISI |
1 |
1 |
--- |
MÜDÜR YARDIMCISI |
4 |
4 |
--- |
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
25 |
25 |
--- |
MATEMATİK |
22 |
22 |
--- |
FİZİK |
6 |
6 |
--- |
KİMYA |
5 |
5 |
--- |
BİYOLOJİ |
7 |
7 |
--- |
DİN KÜLTÜRÜ VE AH.BİL. |
3 |
3 |
--- |
COĞRAFYA |
9 |
9 |
--- |
İNGİLİZCE |
10 |
10 |
--- |
FELSEFE |
7 |
7 |
+2 |
BEDEN EĞİTİMİ |
7 |
7 |
--- |
TARİH |
10 |
10 |
--- |
RESİM |
4 |
4 |
--- |
MÜZİK |
3 |
3 |
--- |